Naam:
pietbijlsma.reislogger.nl
Reisverhalen:
Foto’s:

Over mij

Als voormalig lid van toerclub Le Champion uit Zaandam in het verleden veel gefietst, zowel alleen als in groepsverband. Een jaar of 15 terug gestopt met roken en besloten om weer op de fiets te klimmen. Deze keer geen racefiets meer maar een Koga toerfiets. Vanaf 2013 begonnen met tochten door Nederland. Vanwege de kosten een tentje gekocht en alles wat bij het kamperen hoort aangeschaft. (slaapzak, brandertje, pannen en potten etc.) Met behulp van mijn Garmin GPS een aantal tochten gemaakt en tot de conclusie gekomen dat fietsen van camping naar camping het mooiste is wat er bestaat ! Gedurende 2016 een tocht richting Normandie en Bretagne gemaakt maar door vaatvernauwingen in mijn benen helaas in de buurt van Abbeville de trein moeten pakken. Echter, niet getreurd want er bestaat nog zoiets als een E Bike ! Voorjaar 2018 een Riese & Muller aangeschaft en toch van plan om de komende jaren nog een aantal grotere tochten te gaan maken !(vooropgesteld dat de gezondheid mij niet in de steek laat). Wat bezield iemand om op 71 jarige leeftijd nog naar Frankrijk of Spanje te willen fietsen ? De vrijheid, de uitdaging en in de hoop dat de ouderdom zo nog een poosje weg blijft. Hoop als ik 80, 85 jaar ben mezelf niet hoef te verwijten dat ik nog veel wilde ondernemen maar het niet gedaan heb.

Over mijn reis

Vooruitlopend op mijn fietstocht die mij medio augustus 2019 via Belgie, Frankrijk en Spanje moet brengen naar Malaga (vraag me niet waarom Malaga) ga ik binnenkort eerst maar eens een stuk fietsen vanaf Frankfurt a/d Main naar vrienden in Ober Oostenrijk. Via Regensburg en Passau krijg ik in ieder geval zo'n 1.200 hoogte meters voor mijn kiezen, dus kijken hoe dat gaat met de E bike ! Ben in ieder geval behoorlijk gemotiveerd dus dat scheelt alweer een beetje ! Hoop op 27 augustus a.s. te starten dus houd jullie op de hoogte !

Bezochte landen

Ik heb 5 landen (2%) bezocht:

België, Duitsland, Frankrijk, Nederland, Oostenrijk.