3 september 2018

7 september 2018 - Wiesent, Duitsland

Finale naar Pogendorf ! Zo heet het bij Sissy, kan er ook niets aan doen ! Ontbijt en kamer afgerekend en op maandagochtend vertrokken, wel meteen mijn regenjack aangedaan, want bij vertrek begon het te spetteren. Temperatuur was redelijk dus de losse pijpen maar in de tas.

Passau

Tot Passau 20 tot 25 km met veel gravel paden dus binnen de kortste keren alles onder de modder ! Fiets, schoenen en niet te vergeten mijn benen. Modderbadje dus misschien wel hardstikke gezond !

Scheepvaart op de Donau

Voor Passau de Donau over gestoken en dwars door de stad. Een mooie oude stad met veel historie maar vooral ook veel toeristen. Zeker 15 tot 20 schepen aan de wal dus de hele kade stond vol met mensen, touringbussen , leveranciers, maar vooral veel mensen. De stad snel verlaten en op weg naar Obernzell voor de grote finale. Daar begonnen aan de klim via de B388. Een weg waar ik af en toe al van had gedroomd. (of was het een nachtmerrie !) Zeker 5 tot 6 kilometer stijgen naar een hoogte van ca. 780 meter! Eerste dorp ook de weg nog opgebroken maar na 20 tot 30 meter weer op de fiets. De weg arbeiders riepen niets dus lekker doorfietsen. Gaat beter als lopen.

A3 viaduct over de Donau

Tenslotte in Wegscheid gearriveerd (grensdorp Duitsland en Oostenrijk) en Oostenrijk ingereden. Nog steeds op en neer en een fijn eerste Oostenrijks regenbuitje !  Vanaf Kollerschlag op naar Sissy en voor mijn gevoel een fluitje van een cent ! Onderweg nog een keer een fijne daling maar bij 56 km per uur toch in de remmen geknepen omdat het begon te regenen. Jammer want 56 km per uur is een heerlijk gevoel ! Gratis meters noem ik dat. Tegen 1 uur 's middags bij Joseph en Sissy aangekomen.

Keuken Joseph en Sissy

De stand na 7 dagen: 667 kilometer en 3.273 hoogte meters. Conclusie: Een fantastische week fietsen door het Altmuhltal, langs de Main, de Tauber en de Donau en genoten van alle uitzichten onderweg ! Jammer van het gebak bij de koffie onderweg want de kilo's zijn er niet echt vanaf gevlogen !  Het bijhouden van een reisblog heeft mij veel plezier gegeven en ik wil iedereen bedanken voor alle leuke reacties en berichten die ik heb ontvangen ! Hoop in de komende jaren nog veel van deze fietstochten te maken en jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen !

1. Frans en Waltraud:
    7 september 2018
    Proficiat Piet. Knap gedaan. En nu even genieten bij je vrienden. Nog veel plezier. Groetjes Frans en Waltraud. Is wel een bosje 💐 Waard
  2. Carla van der Zwet:
    8 september 2018
    Top Piet, een hele overwinning ! Neem aa dat je hier lekker op geproost hebt met een rode vino🍷Met spanning uitgekeken naar je blogs en deze met veel plezier gelezen. Op naar de volgende trip🚴‍♂️🚴‍♂️🚴‍♂️