31 augustus 2018

1 september 2018 - Hillegom, Nederland

Om half negen vertrokken na de een bank te hebben bezocht.Graag contant betalen bij veel hotels ! Eerste deel naar Treuchtlingen en met open mond staan kijken bij een echte, grote stoomloc uit het begin van de vorige eeuw. Kennelijk was er dit stadje een fabrikant van locomotieven.

Treuchtlingen 1Het weer, koud en bewolkt. 11 graden is niet echt aangenaam. Vanaf een uur of 12 begint het dan ook te regenen dus mooi waardeloos. Door het Altmuhltal gefietst, echt de moeite waard, en via Eichstatt, de universiteitsstad, over heel veel kasseien ! terecht gekomen in Kipfenberg. Via mijn app op de telefoon, Bett & Bike, een leuk hotel gevonden.

Treuchtlingen 2Pas 2 uur in de middag maar koud, nat en vermoeid. Eerst een Strammer Max, een soort uitsmijter, en toen onder de douche om weer een beetje warm te worden. In dit hotel eindelijk internet dus mijn reisblog bijgewerkt. Het is nu inmiddels zaterdagochtend wanneer ik dit verslag schrijf en vandaag hopelijk heet dicht bij Regensburg. Houd jullie op de hoogte !!

1. Hugo:
    1 september 2018
    Lekker bezig Piet, jammer dat die zomer nu toch een beetje op is.
    Zou leuk zijn als je ook nog de interactieve kaart ingevuld kreeg. Ik zoek de plaatsjes nu maar gewoon op. Straks langs de Donau ? scheelt een hoop hoogte meters.
  2. Jan willem:
    1 september 2018
    Enthousiaste amusante rapportages Piet!
    Een tour met veel bezienswaardigheden en verrassingen onderweg.
    Behalve het weer gaat het wel goed zo te horen.
    Hoor alleen niets over je relaxte e-bike die je over de kasteien en heuvels trekt.
    Voldoet ie aan je verwachtingen?